dinsdag 7 mei 2013

Live your life!

Jullie (en ik!) hebben het vast allemaal weleens superdruk. School, vriendinnen, uitgaan en nog veel meer.
Ik heb een mooie oplossing om wat rustiger te worden en je bewust te zijn over wat je aan het doen bent en wat je gaat doen.

Op school heb ik lessen mindfulness gevolgd. Daar heb ik echt heel veel aan gehad. Ik werd er rustig van en ik kan nu veel beter mijn zenuwachtig-voor-een-toetsstress bedwingen :).

Ik heb geleerd dat het heel handig is om op sommige momenten gewoon rustig even te gaan zitten. Denk na over wat je aan het doen bent en wat je zo gaat doen. Wees bewust van het moment.
Doe daarna je ogen even dicht en adem rustig in en uit. Wat voel je? Voel je blijheid, boosheid of ben je verdrietig? Bedenk waarom je blij/boos/verdrietig/iets anders bent. Bedenk als je verdrietig/boos bent wat kan helpen om dat gevoel weg te laten gaan.

Probeer dit maar eens. Het helpt bij mij heel goed tegen stress. Bovendien, het ding wat je daarna gaat doen of waar je mee verder gaat, gaat lekker rustig. Je begint weer lekker fris aan je huiswerk of iets anders.

Hoe ging het bij jullie? Hielp het?



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor een reactie achterlaten op mijn blog!

Xjes Femke